Piwo to obok wody gazowanej jeden z najczęściej kupowanych przez Polaków napój. Piwosze częstują się nim przy każdej nadarzającej się okazji, spożywając niezliczone litry tego niskoprocentowego napoju alkoholowego. I o ile wodę kupuje się najczęściej w plastikowych butelkach transportowanych w foliowych zgrzewkach, o tyle piwo wymaga specjalnego traktowania.
Puszka czy butelka?
Przeciętny Polak nie zauważa różnicy między piwem w puszce a napojem w butelce szklanej. Niektórzy,zadowalają się nawet dużymi, litrowymi butelkami z plastiku, a jedynym kryterium wyboru jest cena za litr piwa. Można zauważyć, że złocisty płyn w plastikowych pojemnikach lub aluminiowych puszkach zazwyczaj jest tańszy i łatwiejszy w transporcie. Nie ma wszak obawy, że stłucze się, a zawartość pojemnika wyleje. Prawdziwi smakosze piwa nie wyobrażają sobie jednak korzystania z napoju inaczej niż z butelki do piwa lub prosto z beczki. Szklana butelka nie pozostawia żadnych śladowych nawet ilości smaku pojemnika, co zdarza się przy puszkach lub plastikowych butelkach. To sprawia, że małe browary oraz koncerny nastawione na klienta o wybredniejszym podniebieniu przechowują piwo tylko w szklanych butelkach. Za szkłem przemawiają także względy ekologiczne, gdyż szkło podlega recyklingowi w większym stopniu niż plastik czy aluminium.
Pojemniki na butelki
Piwo butelkowane sprawia spore problemy w transporcie, gdyż wymaga specjalnych kontenerów. Plastikowa skrzynka na piwo standardowo mieści butelki do piwa w ilości dwudziestu sztuk. Piwa kraftowe i regionalne oraz edycje specjalne piw z dużych koncernów można kupić w mniejszych skrzynkach. Kartonowa skrzynka piwa najczęściej zawiera trzy do czterech butelek piwa różnego gatunku. W hurcie transportuje się je w większych katonach na paletach. Standardowa skrzynka piwa jest dużo wygodniejsza, gdyż pozwala na załadowanie całej naczepy bardzo ściśle. Skrzynki przylegają do siebie zarówno bokami jak i jedna na drugiej. Duże koncerny zamawiają skrzynki dostosowane fasonem i kolorem do swoich etykietek, mają także logo browaru. Czasem tę taktykę wybierają także browary regionalne widząc w takim działaniu chwyt marketingowy. Wiedząc, że reklama ważna jest na każdym etapie dystrybucji piwa, warto przyjrzeć się, w czym transportowane są butelki i zainwestować w zindywidualizowane kontenery Skrzynka do piwa stanie się wówczas dodatkową powierzchnią reklamową.